Субота, 20.04.2024, 12:52Вітаю Вас Гість | RSS
...НАЗАД ДО ШКОЛИ!
Сайт вчителя початкових класів Димової Т.М.
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 9
Бегущая строка
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Годинник

Сценарії виховних заходів.


     

Я — школярик

Бесіда про правила поведінки для кожної дитинки

Мета: Закріплювати і розширювати знання учнів про правила поведінки у школі. Розвивати вміння застосовувати набуті знання практично. Виховувати свідому дисципліну, бажання виконувати правила і поводити себе зразково.

Вчитель

Ти проживаєш в суспільстві людському,
Є порядки свої і закони у ньому.
Правил багато, на все це зважай!
Найголовніше — себе поважай.

Що означає, діти, — себе поважати, як ви це розумієте? (Відповіді учнів). Себе поважати — це означає поводитись так, щоб з тебе брали приклад всі інші, щоб твоя поведінка викликали повагу і захоплення в оточуючих, а не осуд. Тоді люди будуть до тебе ставитись з повагою. А для цього треба добре знати правила поведінки і їх виконувати завжди і всюди. Але правила потрібно знати і виконувати не лише для того, щоб тобою захоплювались, але й для особистої безпеки. Адже та людина, яка знає і дотримується їх, не потрапить у біду, її обмине лихо, бо вона знає як потрібно поступити в тому чи іншому випадку. Тому правила поведінки треба знати всім дітям, щоб бути достойними членами суспільства, в якому вони живуть, та ще зберегти своє життя і здоров’я, яке у кожної людини лише одне.

Кожен з вас уже знає, щоб жити у безпеці, треба виконувати правила. Правил є багатенько, але коли ти з ними ознайомишся, то зрозумієш, що майже всі ти виконуєш, бо і мама з татом вдома, а вчителі у школі вимагають одного і того ж — правильної поведінки, щоб ти привчився змалку до порядку, а далі буде дуже все просто. Тому відразу звернемось до цих правил.

  • На уроки приходь вчасно, ніколи не спізнюйся. Ви уявіть таку картину, коли ви вже зосередились на роботі, а тут відчиняються двері і заходить запізняйло... (Відповіді учнів). Запам’ятай народну мудрість: «Краще прийти на п’ять хвилин раніше, ніж на секунду пізніше». А щоб не поспішати — вийди завчасно, щоб у тебе був час на непередбачені ситуації. Мало що може трапитись?
  • Веди себе чемно, вітайся з учнями, вчителями, працівниками школи, батьками. Вам цього часом робити не хочеться і ви йдете по коридору шкільному , як буки-бяки, ні собі задоволення, ні людям радості... А хіба так гарно? (Відповіді учнів). І взагалі візьми собі за звичку вітатися першим з усіма, бо коли ти вітаєшся, то бажаєш добра людині, здоров’я, щастя. Запам’ятай просту істину: чим більше людина доброти і тепла віддає іншим, тим більше одержує!
  • На уроці не розмовляй, уважно слухай пояснення вчителя і відповіді учнів. Чому треба бути уважним? (Відповіді учнів). Навчись слухати — це дуже потрібно для людини, адже коли ти неуважний, то запросто можеш пропустити щось дуже важливе. Вміння слухати — це ознака високої культури!
  • Не вигукуй, а підніми руку, коли хочеш про щось сказати чи спитати. Уяви собі, коли всі почнуть вигукувати, що це буде? (Відповіді учнів). Шум, гам, крик, а це негативно впливає на розумові здібності, знижується працездатність, настає втома.
  • На перерві не бігай, не кричи, а грайся з друзями в ігри. Не бийся і не штовхайся. Чому це від вас вимагають порядку і тиші ще й на перервах? (Відповіді учнів). Гра — це завжди цікаво і весело, бо всі діти разом, радісно і приємно відпочивати. А ти добре знаєш, що хаотична біганина коридорами школи може привести до зіткнення і тяжкої травми, а крик негативно впливає на психіку.
  • В роздягальні охайно вішай свої речі і не розкидай одяг дітей. Ви повісили свою нову курточку і дуже нею тішитесь, а після уроку заходите в роздягальню, а вона на підлозі і по ній топчуться діти... Як воно вам? (Відповіді учнів). Це, по-перше, привчає тебе до порядку і охайності, які так потрібні у житті, та й речі коштують недешево, їх потрібно берегти. А ще в роздягальні треба особливо дотримуватись порядку, щоб нікого не вдарити, бо ж місця там не так уже й багато, можна когось ненароком штовхнути.
  • Бережи власне і шкільне майно, не псуй парти, стільці, стіни, двері — це твій дім. Коли краще, як чисто й гарно чи, як брудно і все поламане? (Відповіді учнів). А у власному домі треба дотримуватись порядку, бо ж ти тут півдня проводиш, то ж краще у чистоті і в затишку сидіти, ніж у бруді, чи не так?
  • Не псуй книжок — вони тобі дають знання. А в якому порядку у вас книжки? Чому їх треба берегти? (Відповіді учнів). Ну, так ще ж зовсім малесеньку дитину мама навчає берегти книжку, а ти вже великий, сам розумієш, як культурна людина поводить себе з книжкою, правда?
  • Тримай у порядку своє робоче місце. Дотримуйся чистоти в класі, в школі. Ви згідні з цим правилом? Чому? (Відповіді учнів). Порядок — це головне! Бо завжди під рукою потрібна річ, а коли такого порядку нема, людина не може своєчасно приступити до роботи, бо завжди щось шукає, а часу на уроці не так уже й багато, щоб розтринькувати його на пошуки ручки чи олівця. А чистота — це те, без чого не буває здоров’я. Ось так! Хочеш бути здоровим — дотримуйся чистоти скрізь і в усьому!
  • В їдальні дотримуйся порядку і тиші, прибирай за собою посуд. Які правила існують в їдальні? (Відповіді учнів). Кожна мудра людина знає про це і ти також, бо ти теж мудра людина і знаєш, що в їдальні потрібно мовчати, щоб не подавитись кусочком, а посуд прибрати — це святий обов’язок кожного. Ну, коли з тобою в школу ходить няня, то нехай вже вона прибирає.
  • Правильно користуйся туалетом, поважай працю дорослих. Поясніть, які там правила повинні всі виконувати обов’язково і чому? (Відповіді учнів). Ти сам розумієш, що користуєшся туалетом у школі не тільки ти, тому думай про інших і про себе також. Бо якщо ти та інші погано поводять себе в туалетній кімнаті, ну, приблизно так, як собачка біля стовпа, то туди не можна буде зайти із-за антисанітарних умов, які ви там створите. А хіба це тобі потрібно у твоїй школі, де ти навчаєшся?
  • Не сідай на підвіконня і не залазь на вікно. Чому? (Відповіді учнів). Це може трагічно для тебе скінчитись, бо скло крихке, а ти можеш ненароком вдаритись у нього і вилетіти назовні. Ти можеш чогось злякатись, тебе і штовхнути хтось може, а падіння з висоти і розбита шибка довершать свою справу.
  • Не принось у школу сторонніх предметів, які можуть бути засобом травматизму. Чому? І які це сторонні предмети? (Відповіді учнів). Це ті речі, які тобі не потрібні у школі на уроках: цвяхи, скельця, леза, ножі, патрони, гільзи, вибухові, отруйні речовини і всі ті, які можуть принести шкоду здоров’ю дітей і які зовсім не треба, щоб відволікали увагу від навчання.
  • Не бігай по сходах, не влаштовуй на них забав, не з’їжджай з перил. Чому? (Відповіді учнів). Сходи — це велика небезпека. Ти в цьому не раз переконувався, дивлячись фільми, де людина падає зі сходів і стає калікою або й гине. Ти не думай, що це тільки в кіно показують для кращого ефекту картини, ні. Це взято з життя. Бо що таке сходи? Це така собі досить крута кам’яна гора, падаючи з якої, можна все поламати. А любителі покататись з перил можуть дуже легко перегнутись і не втриматись, а падіння з висоти небезпечне. І не треба казати, що ти весь час їздиш на перилах верхом і нічого не сталось. Від біди ніхто не застрахований.
  • Старанно і наполегливо вчись, багато читай. Як розуміють учні це правило? (Відповіді учнів). Бо, хто багато читає, той багато знає. А книжка вчить, як на світі жить. Про все на світі людина може дізнатись, читаючи книжки, наполегливо навчаючись. А ти до цього і прагнеш, правда?

А тепер час для казки підійшов. А казка про те, як такий хлопчик, як ти ... Ні не скажу, краще почитай казку сам і мені розкажи, про що ти дізнався.(Казку читає вчитель або учень. Потім обговорюють поведінку Михайлика і його пригоди.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Казка про Михайлика та Горе-лихо (казка)

Перевір себе!

  • Як поводився Мишко у школі?
  • Хто виростив Горе-Лихо?
  • Що зробило Горе-Лихо з Мишком? Як заставило вивчити правила?
  • Яким став хлопчик після зустрічі зі своїм Горем-Лихом?
  • Чому навчає казка?

Згадай!

  • Для чого ти носиш шкільне приладдя?
  • Коли може воно стати предметом травматизму? Чому?

Пам’ятай!

  • Ніколи не біжи по класу чи по коридору з ручкою, олівцем, лінійкою, косинцем чи циркулем — це дуже небезпечно, ти можеш впасти і поранити себе або когось іншого.
  • По класу і без шкільного приладдя не бігай, бо можна послизнутись чи перечепитись і впасти, вдаритись при цьому об кут парти або стільця.

Відгадай загадку!

Тоненьке, кругленьке,
Серце чорненьке.
Хто на слід його погляне,
Той думку його вгадає. (Олівець)

Чорний Іван, дерев’яний каптан, де носом проведе, там помітку прокладе.(Олівець)

Утрьох їдуть братці верхом на конячці. (Пальчики на ручці)

Запам’ятай і вивчи!

Ти живеш у суспільстві людському.
Без людей ти не зміг би прожить.
І хоч правил багато є в ньому,
Ти всі правила мусиш завчить.
Щоб поводитись гарно і чемно,
Та й здоров’я, й життя зберегти.
З тим, хто правила знає, приємно
Спілкуватись і разом іти.

А тепер всі вивчені правила ми повторимо у віршах і запам’ятаємо їх добре-добре та будемо їх виконувати, щоб мати зразкову поведінку та жити в безпеці.

Учень 1

Вчасно йди завжди до школи
Та не спізнюйся ніколи.
Вчись раніше пробудитись,
Щоб до школи не спізнитись.

Учень 2

Чемним будь, завжди вітайся
І при цьому — усміхайся.
Всіх вітай: дітей, батьків,
Друзів і учителів.

Учень 3

Слухай вчителя уважно
І веди себе поважно.
Щоб чогось не пропустити
Та все добре зрозуміти.

Учень 4

На уроці не гукай,
Завжди руку піднімай.
Там, де шум і крик буває
Працездатності немає.

Учень 5

На перерві в ігри грайся,
А не бігай, не штовхайся.
Як ведеш себе негоже —
Завжди травма бути може.

Учень 6

До порядку сам привчайся.
В роздягальні не штовхайся.
Одяг власний зберігай
І чужий не розкидай.

Учень 7

Школа — це твій рідний дім.
Будь господарем у нім.
Парти бережи і стіни
Скрізь поводь себе відмінно.

Учень 8

Книжка всім знання дає.
В кожній щось цікаве є.
То ж по книжці не малюй
Та не рви її, не псуй.

Учень 9

В нашій школі — учень ти.
Скрізь дотримуйсь чистоти.
Слідкувати завжди треба,
Щоб порядок був у тебе.

Учень 10

У їдальні всі їдять,
Там не бігають — сидять.
Як їси — не поспішай,
Все прожуй, тоді ковтай.

Учень 11

В туалет йдуть при потребі.
Чистота там завжди треба.
Пам’ятай, що ти — людина
Й знати правила повинна.

Учень 12

Підвіконня , любі діти,
Не для того, щоб сидіти.
Там хай квіточки стоять.
Діти ж поруч постоять.

Учень 13

В школу з книжкою ідіть.
Зайві ж речі не беріть.
Ними можна травмувати.
Всім про це потрібно знати.

Учень 14

По перилах не з’їжджай.
В гру на східцях теж не грай.
Сходи — це вже небезпека
Й до біди тут недалеко.

Учень 15

Наполегливо учися.
У житті це знадобиться.
Вчитись ти прийшов до школи —
Не забудь про це ніколи!

Вчитель. Ось і повторили ми з вами всі правила поведінки шкільного життя. Від кожного з вас залежить, яка у вас буде поведінка. А від поведінки буде залежати і успішність, і ваше здоров’я. Всі ви розумні діти і я впевнена, що ви обов’язково дотримуватиметесь всіх правил, щоб шкільне життя ваше було цікавим і безпечним, бо кожен з вас себе поважає.

 

 

 

Тема: Азбука дорожнього руху.

Мета: Продовжувати ознайомлення учнів з дорожніми знаками та їхніми групами, місцем встановлення.

Розвивати увагу, спостережливість, уміння орієнтуватися на вулицях міста за допомогою дорожніх знаків, мову, логічне мислення, пам'ять.

Виховувати о6ережність, культуру поведінки на вулицях міста та на околицях.

Обладнання: ілюстрації дорожніх знаків, модель світлофора, схеми, картинки. Література:  1. Розкажіть онуку  вересень, 2007

2.Основи здоров'я 3 клас Н.М. Бiбiк

3.Безпечна дорога до школи (навчальний посібник).

Хід заняття:

І. Організаційний момент

– Добрий день, дiти! Сідайте рівненько i cлyxaйтe мене уважно!

II. Оголошення теми і мети заняття

– Всім відомо, що найдорожчий скарб людини – це ії власне життя i здоров'я. Необережність на вулиці часто призводить до втрати не тiльки здоров'я, а й навіть життя. Тому вciм потрібно дотримуватися певних правил дорожнього руху.

– А зараз уважно послухайте вірш «Азбука міста» і спробуйте здогадатися якою ж  буде тема нашого сьогоднішнього виховного заходу.

Азбука міста

Місто, в якому ми з тобою живем,

Можна по праву зрівняти з букварем.

Азбука вулиць, розкрившись для нас

Місто уроки дає повсякчас.

Ось вона, азбука –  треба всю знать, –

Вздовж тротуару, глянь, знаки стоять.

Азбуку міста завчи до ладу,

Щоб не потрапити раптом в біду!

–  Отже, діти, як ви здогадалися, сьогодні ми будемо говорити про дорожні знаки i про правила дорожнього руху.

ІІІ. Основна частина

1.Розповідь про дорожні знаки, світлофор.

–  Коли на вулицях міста почали їздити автобуси, автомобілі, трамваї, тролейбуси, вулицям потрібно було дати мову. На цій дорожній мові з водіями та пішоходами "розмовляють" вулиці усіх країн світу.

Коли людина вчиться читати, їй показують букви. З букв будуються слова, із слів –  речення. У дорожній мові також є букви – знаки. Але їх не потрібно складати в слова. Один знак означає цілу фразу – дорожній сигнал. Цi сигнали бувають різні. Одні попереджають водія про не6езпеку. Інші – забороняють рух. Є знаки за допомогою яких можна дізнатися, де можна отримати якусь послугу та інші.

– Дорожніх знаків є дуже багато і кожен з них має своє значення. Дорожні знаки є добрими друзями для водіїв і пішоходів. Вони допомагають нам орієнтуватися на дорозі, правильно переходити дорогу тощо.

– Перейти з однієї вулиці на іншу не просто. У цьому випадку можуть допомагти три сигнали світлофора.

 

 

Світлофор три ока має.

   ось червоне треба знати,

Йти не можна, слід чекати.

Жовте світить … не хвилюйся

Роздивися, приготуйся.

А зелене – вирушай, та дивись, не поспішай.

Не біжи, спокійно йди, будь уважним, як завжди.

–   Які три сигнали має світлофор? (Червоний, жовтий, зелений).

  • Який сигнал світлофора забороняє рух пішоходів? (Червоний)
  •    Чи можна починати переходити вулицю на жовтий сигнал світлофора? Чому? (Ні. Тому що потрібно приготуватися до переходу).
  •   На який сигнал світлофора потрібно переходити дорогу? (Зелений).
  •   Діти, а яка тварина втекла з зоопарку, щоб увесь день лежати на дорозі і допомагати нам її переходити? (Зебра). Отже, дорогу можна переходити по зебрі. Коло зебри встановлюють спеціальний дорожній знак, який повідомляє нам, що в даному місці можна безпечно перейти дорогу.
  •  А як потрібно правильно переходити дорогу, якщо немає ні світлофора, ні  пішохідного переходу? (Зупинитися на краю тротуару, подивитися ліворуч, якщо є машини ліворуч, то залишатися на місці, якщо машин ліворуч немає, йти до середини вулиці, подивитися праворуч, якщо є машини праворуч, то залишаємося на місці, якщо машин немає то переходимо на протилежну сторону вулиці).

2. Гра «Дорожні знаки»

 –  Дiти, послухайте невеличкі віршики про дорожні знаки, відгадайте який це знак i пoкaжiть його.

1). Подивись, ось перед нами –

Знак трикутний з дітлахами,

Знак цей, брате, застережний,

Треба бути обережним! (Дiти)

 

2).Переходити нам слід,

Тільки там, де перехід.

А доріжку пішохідну,

Наче зебру, добре видно.

(Пішохідний перехід)

 

3). І автобус на зупинку

На одну прибув хвилинку.

Є закон, а не порада –

Він стоїть, і ти постій.

Ані спереду, ні ззаду,

Обійти його не смій!

(Місце зупинки автобуса)

 

4). Он заправка. І машина

Вип’є з три відра бензину.

Поможи ж ти бак налити,

Якщо хоче вона пити.

(Автозаправка)

 

5). Ось велике перехрестя,
Ген за ним до школи вхід.
Ось подивись, тут для пішоходів
Є підземний перехід.
(Підземний пішохідний перехід)

3. Вікторина

 –  Діти, дайте відповіді на мої запитання.

  1. Людина, яка їде у транспорті? (Пасажир)
  2. Людина, яка іде по тротуару? (Пішохід)

3. У заміській зоні, де немає тротуару, як потрібно рухатися пішоходу? (Назустріч транспорту)

  1. Пристрій для регулювання руху транспорту i пішоходів. (Світлофор)
  2. Де можна переходити дорогу? (Де є зебра, світлофор, пішохідний перехід).

IV Підсумок

–  За допомогою чого здійснюється регулювання дорожнього руху? (За допомогою правил дорожнього руху і дорожніх знаків).

–  Яку роль відіграють дорожні знаки в житті людини? (Дорожні знаки є добрими друзями для водіїв і пішоходів. Вони допомагають нам орієнтуватися на дорозі, правильно переходити дорогу тощо.

  • Навіщо нам потрібно вивчати правила дорожнього руху?

                             

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Архів записів
Цікава дата
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • МОН
  • відділ освіти
  • РМЦ
  • ЗОІППО
  • Погода