П`ятниця, 26.04.2024, 19:58Вітаю Вас Гість | RSS
...НАЗАД ДО ШКОЛИ!
Сайт вчителя початкових класів Димової Т.М.
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 9
Бегущая строка
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Годинник

Виховна робота.


ПАМ'ЯТКА КЛАСНОМУ КЕРІВНИКУ

Класний керівник повинен:

  • створювати сприятливі умови для розвитку індивідуальних здібностей кожного учня;
  • створювати позитивний морально-психологічний клімат в класному колективі;
  • координувати роботу учнівського самоврядування;
  • знаходитись у постійному спілкуванні з класом;
  • володіти інформацією про кожну дитину і її сім'ю;
  • поводитися з дитиною чесно і справедливо;
  • постійно, навіть у дрібницях, проявляти турботу і прагнення до взаєморозуміння.

Пам'ятайте:

  • якщо постійно критикувати учня, він учиться ненавидіти;
  • якщо дитину висміювати, вона стає замкнутою;
  • коли дитина живе в атмосфері ворожнечі, вона вчиться агресивності;
  • якщо дитині постійно дорікати, вона вчиться жити з почуттям провини;
  • коли учня підбадьорювати, він учиться вірити в себе;
  • коли дитину хвалити, вона вчиться бути вдячною;
  • якщо дитина зростає в чесності, вона вчиться бути справедливою;
  • коли дитину підтримувати, вона вчиться цінувати себе;
  • якщо дитина живе в атмосфері дружелюбності, вона вчиться знаходити любов у цьому світі

 

ОРГАНІЗАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ КЛАСНОГО КЕРІВНИКА

1.     Класний керівник як організатор класного колективу:

  • сприяє забезпеченню умов для отримання учнями (вихованцями) освіти, розвитку їх здібнос­тей;
  • створює умови для організації змістового дозвілля, профілактики бездоглядності, правопору­шень, планує та проводить відповідні заходи;
  • сприяє підготовці учнів до самостійного життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди;
  • проводить виховну роботу з урахуванням вікових та індивідуально-психологічних особливос­тей учнів, їх нахилів, інтересів, задатків, готовності до певних видів діяльності, а також рівня сформованості учнівського колективу;

2.     Класний керівник має право на:

  • відвідування уроків, позакласних занять у своєму класі;
  • внесення пропозицій про моральне та матеріальне заохочення учнів;
  • ініціювання розгляду адміністрацією навчального закладу питань соціального захисту учнів;
  • відвідування учнів за місцем їх проживання;
  • вибір форми підвищення педагогічної кваліфікації;
  • вияв соціально-педагогічної ініціативи, вибір форм, методів, засобів роботи з учнями.

3.     Класний керівник зобов'язаний:

  • вибирати адекватні засоби реалізації завдань навчання, виховання і розвитку учнів;
  • здійснювати педагогічний контроль за дотриманням учнями статуту і правил внутрішнього роз­порядку навчального закладу;
  • інформувати про стан виховного процесу в класі та рівень успішності учнів;
  • дотримуватись педагогічної етики, поважати гідність учня, захищати його від будь-яких форм фізичного, психічного насильства;
  • своєю діяльністю стверджувати повагу до принципів загальнолюдської моралі;
  • пропагувати здоровий спосіб життя;
  • вести документацію, пов'язану з виконанням повноважень класного керівника.

            

 

 

 

ЗМІСТ РОБОТИ КЛАСНОГО КЕРІВНИКА

1.Вивчення учнів (спільна робота з психологом).

2.Робота щодо створення учнівського колективу.

3.Спільна робота з органами учнівського самоврядування.

4.Робота з батьками, громадськістю.

5.Організація виховної діяльності (пізнавальної, трудової, художньо-естетичної, суспільно-корисної, фізично-оздоровчої, організаторської).

6.Індивідуальна виховна робота з різними категоріями учнів та їх батьками.

 

     ОБОВ'ЯЗКИ КЛАСНОГО КЕРІВНИКА ЩОДО ЗБЕРЕЖЕННЯ ЖИТТЯ ІЗДОРОВ'Я УЧНІВ

  1. Класний керівник несе відповідальність за збереження життя та здоров'я учнів під час навчально-виховного процесу.
  2. Забезпечує дотримання правил охорони здоров'я під час проведення виховних заходів.
  3. Організує вивчення учнями правил безпеки життєдіяльності відповідно до програми.
  4. Проводить інструктажі з техніки безпеки з учнями: вступний, поточні, додаткові, цільові.
  5. Здійснює контроль за дотриманням учнями правил внутрішнього трудового розпорядку навчаль­ного закладу.
  6. Проводить профілактичну роботу щодо запобігання дитячого травматизму різних видів.
  7. Терміново повідомляє адміністрацію навчального закладу про випадки дитячого травматизму.
  8. Бере участь у розслідуванні причин нещасних випадків.
  9. Бере участь у заходах щодо усунення факторів, які призвели до дитячого травматизму.

ОРІЄНТОВНИЙ ПЛАН ХАРАКТЕРИСТИКИ КЛАСУ

  1. Кількість учнів (хлопців, дівчат).
  2. Аналіз успішності учнів впродовж минулого навчального року.
  3. Аналіз відвідування учнями школи у минулому навчальному році.
  4. Захоплення, улюблені та «важкі» предмети.
  5. Поведінка учнів (врівноважені, неврівноважені учні, порушники дисципліни) на окремих уроках, взаємовідносини з вчителями, які викладають у класі (причини проблем, якщо вони є).
  6. Особливості пізнавальних процесів, характерних для окремих учнів (пам'ять, рівень уваги, рівень мислення).
  7. Рівень розвитку колективу (дружній, згуртований, причини конфліктів, групи та інше).
  8. Рівень задоволеності учнів колективом (цінують колектив та належність до нього, задоволені, незадоволені, бажають перейти в інший клас, причини).
  9. Рівень взаєморозуміння (допомагають, коли відчувають у цьому потребу, допомагають тільки дру­зям, допомагають тільки тоді, коли про це просять, коли вимагає вчитель).

участь).

 

                      ЦИКЛОГРАМА РОБОТИ КЛАСНОГО КЕРІВНИКА

Щоденно'.

  • з'ясування причин відсутності учнів на заняттях, фіксація пропусків у класному журналі;
  • бесіди з учнями, що запізнюються;
  • організація чергування по класу;
  • індивідуальна робота з учнями;
  • контроль зовнішнього вигляду учнів;
  • організація харчування.

Щотижня:

  • проведення виховних годин;
  • перевірка щоденників;
  • проведення заходів у класі за планом роботи;
  • робота з активом класу, організація діяльності органів учнівського самоврядування;
  • контроль за виконанням доручень;
  • організація прибирання закріпленого кабінету, території, пришкільної ділянки;
  • робота з батьками;
  • робота з вчителями, які працюють у класі;
  • організація контролю за довідками про хворобу учнів класу.

Щомісяця:

  • проведення класних зборів;
  • проведення бесід;
  • відвідування уроків вчителів-предметників у своєму класі;
  • координація виховної роботи з класом;
  • проведення бесід з безпеки життєдіяльності.

Щосеместрово:

  • тестування та анкетування учнів з метою вивчення індивідуальних особливостей учнів та аналізу розвитку учнівського колективу;
  • оформлення класного журналу за підсумками семестру, складання звіту;
  • заповнення табелів успішності;
  • проведення батьківських зборів (за планом);
  • аналіз  виконання плану роботи, корекція плану виховної роботи;
  • складання плану роботи на канікули;
  • проведення відкритого виховного заходу;
  • аналіз зайнчтості учнів класу у позаурочних заходах, гуртках, секціях;
  • аналіз роботи шодо профілактики травматизму серед учнів класу.

Щорічно:

  • складання плану виховної роботи;
  • оформлення особових справ;
  • оформлення соціального паспорту класу;
  • робота з підручниками;
  • написання характеристик (за необхідністю);
  • аналіз літнього оздоровлення учнів;
  • підготовка інформації для нагородження учнів за підсумками навчального     року.

За необхідністю:

  • зустрічі з батьками;
  • консультації у психолога;
  • відвідування учнів вдома;
  • складання актів обстеження матеріально-побутових умов учнів.

 

ПАМ'ЯТКА КЛАСНОМУ КЕРІВНИКУ ЩОДО ВИЗНАЧЕННЯ «СКЛАДНОГО» УЧНЯ

«Складним» вважається учень, який:

1.              Не відвідує уроки без поважних причин.
Можливі причини невідвідування школи:

  • конфлікти з вчителями;
  • конфлікти з однокласниками;
  • непідготовленість домашніх завдань;
  • не цікаво на уроках;
  • конфлікт у сім'ї.

2.              Систематично:

  • запізнюється на уроки;
  • порушує вимоги до зовнішнього вигляду;
  • не готується до уроків;
  • порушує дисципліну на уроках чи на перерві;
  • має схильність до шкідливих звичок;
  • проявляє агресивність у стосунках з іншими;
  • не реагує на зауваження.

ПАМ'ЯТКА КЛАСНОМУ КЕРІВНИКУ З ВИЯВЛЕННЯ НЕБЛАГОПОЛУЧНИХ СІМЕЙ

  1. Батьки зловживають алкоголем.
  2. Батьки не приділяють достатньої уваги вихованню дитини.
  3. Батьки не створюють належних умов для навчання і виховання дітей.
  4. Батьки ведуть аморальний спосіб життя.
  5. Батьки страждають на психічні захворювання.
  6. Батьки позбавлені батьківських прав, перебувають під слідством.

      ОРІЄНТОВНІ ЗАДАЧІ ТА НАПРЯМКИ ВИХОВНОЇ РОБОТИ

  1. Організація класного колективу. Продовжити роботу по створенню згуртованого та працездат­ного колективу.
  2. Сприяти тому, щоб зміст та форми колективної творчої діяльності допомагали кожному знайти себе, самовизначитися.
  3. Сприяти визначенню сенсу життя, розвитку внутрішньої свободи, почуття власної гідності, са­моповаги.
  4. Забезпечити виховання позитивних рис характеру: доброта, скромність, правдивість, повага до старших, дбайливість, організованість, старанність, рішучість, сміливість тощо.
  5. Виховання здатності до самоаналізу, самооцінки, вміння використовувати досвід, самовихован­ня.
  6. Виховувати демократичну культуру поведінки, повагу до інших, толерантність, здатність відсто­ювати власну думку, не піддаватись чужому впливу.
  7. Виховувати правову культуру, повагу до законів та впевненість у необхідності суворого їх дотри­мання, непримиренність до протиправної поведінки.
  8. Навчити учнів відповідно до норм права діяти в типових життєвих ситуаціях, виконуючи різні соціальні ролі.
  9. Сприяти пошуку шляхів вирішення життєвих ситуацій відповідно до норм права, виховання по­треби співвідносити свою поведінку з вимогами законів української держави.

 

  1. Виховувати позитивне ставлення до праці.
  2. Формувати вміння розумно планувати та організовувати свій час.
  3. Готувати учнів до свідомого вибору професії, визначення свого місця у житті.
  4. Сприяти вихованню здорового способу життя, запобіганню шкідливих звичок.
  5. Сприяти вихованню високої моральності у взаємовідносинах хлопців та дівчат, тендерної чутли­вості. Знайомство з чинним законодавством про шлюб та сім'ю.
  6. Виховання майбутнього захисника Вітчизни.
  7. Залучення до духовної культури, скарбів української та світової культури.
  8. Сприяти розвитку організаційних вмінь та навичок, залучення до суспільно корисної праці.
  9. Виявляти творчі здібності учнів та сприяти їх розвитку.

АЛГОРИТМ ПІДГОТОВКИ ТА ПРОВЕДЕННЯ ВИХОВНОГО ЗАХОДУ

  1. Визначити тему та мету заходу.
  2. Створити організаційний комітет.
  3. Скласти план підготовки та визначити основні завдання.
  4. Розподілити обов'язки, визначити термін виконання:

 

  • підготовки сценарію;
  • проведення репетицій;
  • оформлення оголошення;
  • випуск газети, плакату, листівок;
  • оформлення зали;
  • запрошення гостей;
  • музичне оформлення;
  • підготовка технічних засобів;
  • чергування під час заходу.

 

  1. Провести нараду.
  2. Перевірити готовність.
  3. Провести виховний захід.
  4. Обговорити з виконавцями та учасниками хід підготовки та проведення заходу, підвести підсумки.

 

ХАРАКТЕРИСТИКА УЧНЯ (ЗРАЗОК)

Характеристика

Іванова Петра Івановича,

12.03.1986 року народження,

учня        класу ЗОШ

Іванов Петро навчається у школі з першого класу. Зарекомендував себе як (старанний, дисципліно­ваний, працелюбний, уважний) учень. Має навчальні досягнення (високого, достатнього, середнього, низького) рівня. Навчається (в повну міру своїх сил, не в повну міру, потребує постійного контролю, не виявляє зацікавленості до навчання, навчається погано). Має довільну (зорову, слухову, механіч­ну, змішану) пам'ять, (гарно, добре, швидко, повільно) запам'ятовує навчальний матеріал. Виявляє (логічне, образне, конкретне, творче) мислення. Має здібності до вивчення (вказати предмети). На уроках завжди (уважний, активний, байдужий, виконує домашнє завдання, допомагає товаришам). Має добрий загальний розвиток. Багато читає.

До виконання громадських доручень ставиться (сумлінно, дбайливо, недбало). Був обраний (вказати громадянську посаду). Брав активну участь (у громадському житті школи та класу, у роботі учнівського самоврядування, у культмасових заходах, у спортивному житті школи). Був учасником (шкільної, міської, обласної) олімпіади, конкурсу, турніру, нагороджений (дипломом, почесною гра­мотою, медаллю). (Скромний, веселий, товариський, стриманий, врівноважений, розсудливий, дис­циплінований, самостійний, піддається чужому вітливу чи ні). Правила поведінки (завжди свідомо виконує, не завжди, виконує на вимогу вчителя, ігнорує, має порушення дисципліни, схильний до протиправної поведінки). Користується повагою серед викладачів. Має авторитет серед товаришів. Має багато друзів, підтримує дружні стосунки з багатьма учнями.

Батьки приділяють належну увагу вихованню сина (не приділяють належної уваги, нехтують ви­хованням,погано впливають та інше).

Характеристика видана для подання      

Директор школи               (підпис)

Класний керівник             (підпис)

             

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Архів записів
Цікава дата
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • МОН
  • відділ освіти
  • РМЦ
  • ЗОІППО
  • Погода