Вчитель живе доти, доки вчиться, тільки – но він перестає вчитися, в ньому помирає вчитель.
К.Ушинський
Великий педагог В.О.Сухомлинський сказав: "Радість успіху – це могутня емоційна сила, від якої залежить бажання дитини бути хорошою. Турбуйтесь про те, щоб ця внутрішня сила дитини ніколи не вичерпувалася". На сучасному етапі активнішою стає роль вчителя, який виробляє власний інструментарій, створює сприятливі умови для розвитку і розкриття здібностей учнів, спонукає дитину до співтворчості. Отже, систематично використовуючи в практиці своєї роботи ці ідеї, знахідки я: ― створюю умови для здобуття навичок практичного життя, безпечної, конструктивної, розумової, продуктивної діяльності; ― навчаю: самоспостереженню, самоаналізу, самооцінці; ― рахуватися з точкою зору однокласників, приходити на допомогу; ― вправлятися в умінні ініціювати, налагоджувати, підтримувати контакти; ― довіряти один одному і піклуватися один про одного.